نکات مهم سفارش های شرکتی

مامان‌پز

سفارشی به طعم دستپخت مادرانمان

مامان عزیز سلام
صمیمانه به شما تبریک می­گوییم که مراحل رشد در مامان­پز را تا به اینجا با موفقیت پشت سر گذاشته­ و اکنون موفق به دریافت سفارش از سازمان ها و شرکت های بزرگ شده اید.

در راستای حفظ رضایت مشتریان سازمانی و تهیه و ارسال سفارشات بدون خطا و اشتباه لطفا نکات این فایل را با دقت کامل چندین‌ بار مطالعه کنید و همیشه در دسترس قرار دهید تا در صورت نیاز به آن مراجعه کنید.

نکات مربوط به فرایند ثبت و آماده سازی سفارش
  در سفارش‌های شرکتی، صبح روز سفارش ممکن است تعداد پرس‌های غذا و کنارغذا به میزان 5% از کل سفارش (مثلا از 1 تا 3 پرس) کم یا زیاد شود. لطفا آمادگی داشته باشید.
  با توجه به اینکه منوی شرکت‌ها و مامان‌های مربوط به هر شرکت از یک هفته قبل تعیین می‌شوند، لطفا در صورتی که در یک هفته امکان انجام سفارش ندارید، حتما تا روز دوشنبه هفته قبل و فقط از طریق تماس تلفنی موضوع را به خانم شجاعیان یا خانم همتی اطلاع دهید تا نام شما در سفارش های هفته آینده قرار نگیرد.
  باتوجه به اینکه بخش اداری مامان‌پز در روزهای پنجشنبه و جمعه و تعطیلات رسمی تعطیل می‌باشد؛ بنابراین در این روزها ارسال ظرف نیز انجام نمی‌گیرد. پس لطفا همیشه آمار تعداد ظرف‌هایتان را داشته باشی د و حتما چند روز قبل از اتمام ظروف، سفارش ظرف بدهید تا به موقع به دستتان برسد.
  حتما بعد از اینکه سفارش شما در حالت پرداخت شده قرار می‌گیرد، تایید نهایی را بزنید.
  حتما از تمام سفارشاتتان هم قبل از بستن درب ظروف و هم بعد از بسته بندی عکس ارسال کنید.
  به هیچ عنوان از کارتن‌ها و ظروف متفرقه که مورد تایید مامان‌پز نیستند استفاده نکنید؛ در غیر این‌صورت مشمول جریمه خواهید شد.
  حتما در تمام سفارشات، روی هر پرس غذا برچسب نام مامان و نام غذا را بچسبانید؛ در غیر این‌صورت مشمول جریمه خواهید شد.
  در صورتی که غذای طبخ شده شما به هر دلیلی خراب شده و مشکلی دارد، (به عنوان مثال غذا شور است، تلخ است (مثلا در فسنجان)، طعم غیر عادی دارد، برنج نپخته یا نیم پخته است، برنج وارفته یا شفته است، کوفته وارفته است، گوشت، مرغ یا ماهی خوب نپخته و سفت است، یا رنگ صورتی آن مشاهده می­شود، حبوبات غذا سفت و نپخته است، مرغ یا ماهی بوی زهم دارد) به هیچ عنوان غذا را ارسال نکرده و در زودترین زمان ممکن مشکل را به ما اطلاع دهید.
  اگر در شرایط اورژانسی قرار گرفتید و مشکلی برای انجام سفارش برایتان ایجاد شد؛ حتما شب قبل از سفارش به هر روشی که شده به ما اطلاع بدهید.
نکات مربوط به ارسال
  همیشه (به‌ویژه زمانی که بیشتر از یک سفارش دارید)، حتما آدرس دقیق مقصد را از هر پیک بپرسید؛ تا غذاهای مشتریان را به اشتباه به پیک تحویل ندهید.
  حتما به راننده اطلاع دهید که بسته شما محتوی غذاست تا نهایت دقت را در جابجایی به کار بگیرند و کارتن‌ها را در حالت وارونه قرار ندهند
  به هیچ عنوان با راننده‌ها وارد بحث و درگیری نشوید و در صورت بروز هر گونه مشکل فقط با ما تماس بگیرید و اطلاع دهید.
  لطفا دقت داشته باشید که خورش‌ها به هیچ عنوان در دیس کشیده نشوند و فقط در ظروف خورشتی ارسال شوند.
  سفارشاتی که به صورت دیسی هستند فقط و فقط با ماشین ارسال شوند.
نکات مربوط به طبخ ، کشیدن غذا ، بسته بندی و ...
  در غذاهایی مثل زرشک‌پلو ، باقالی‌پلو با مرغ و گوشت، مرصع‌پلو و ... که باید سس مرغ و گوشت داشته باشند، حتما سس را در ظروف کوچک مخصوص سس ریخته و در هر پرس به طور جداگانه قراردهید و از ریختن سس در کف ظرف یا روی برنج خودداری کنید.
  مرغ باید حتما زیر برنج و ماهی و کباب تابه‌ای روی برنج قرار داده شوند.
  در غذاهایی که تزیین نیاز دارند مثل عدس‌پلو، مرصع‌پلو، قیمه‌نثار و ... تزیینات غذا باید به مقدار کافی بوده و به طور کامل سطح برنج را بپوشاند.
  در غذاهایی که سیب‌زمینی سرخ کرده دارند، به هیچ وجه از چیپس خلالی استفاده نکنید.
  اگر ته دیگ غذا سوخته و یا خوب سرخ نشده است، همراه غذا ارسال نکنید.
  اگر بعد از طبخ متوجه شدید غذا چرب و پرروغن شده، حتما قبل از کشیدن غذا روغن اضافی را بگیرید.
  در خورش‌هایی که با مرغ تهیه می‌شود مثل فسنجان، از مرغ بدون استخوان (به صورت تکه ای و خرد شده) استفاده کنید.
  همراه تمام غذاهای بدون برنج مثل کوفته، دلمه، کشک بادمجان، خوراک سبزیجات، مرغ سوخاری و ... حتما نان ارسال کنید.
  به هیچ وجه و در هیچ شرایطی از رنگ غذا استفاده نکنید.
  به هیچ وجه از گوجه فرنگی درسته در غذا استفاده نکنید؛ (مثلا در کباب تابه‌ای و جوجه تابه‌ای) و همیشه گوجه‌ها را نصف کنید (به علت احتمال وجود کرم) و همواره چک کنید تا گوجه ها سوراخ نباشند یا خرابی نداشته باشند.
  در لحظه آخر قبل از بستن در ظروف، کل غذا را نگاه کنید و مطمئن شوید غذا مشکل خاصی نداشته باشد.
  اگر برنج جدید خریده‌اید؛ حتما قبل از استفاده در سفارشات، چندبار تست کنید تا به طور کامل با نحوه پخت آن آشنا شوید.
  در غذاهایی که باید حالت ترد و سوخاری داشته باشند مثل فیله‌سوخاری، سریعا درب ظرف را نبندید چون باعث بخار کردن ظرف شده و غذا حالت خمیری پیدا میکند.
  در غذاهایی مثل فیله‌سوخاری از کنارغذاهای تر مثل گوجه، خیارشور یا کاهو در داخل ظروف استفاده نشود چون باعث خیس شدن غذا می­شود. سیب زمینی سرخ کرده گزینه مناسبی برای این موارد است.
  به هیچ عنوان از گوشت و مرغ‌های بسته بندی شده فروشگاهی به‌خصوص گوشت چرخ کرده استفاده نکنید.
  نیازی به قراردادن لیمو عمانی در هر پرس خورش نیست چون باعث تلخ شدن خورش می‌شود.
  دوغ و ماست موسیر را فقط از برندهای معتبر و شناخته شده تهیه کنید.
نکات بهداشتی
  حتما و حتما از لحظه آغاز به کار تا زمانی که غذا را به راننده تحویل می­دهید، از کلاه یک‌بار مصرف آشپزی استفاده کنید. تمام کسانی که در آماده کردن سفارشات (چه طبخ غذا، چه بسته‌بندی) به شما کمک می‌کنند هم باید حتما از کلاه استفاده کنند.
  حتما ظرف های یکبار مصرف را تک به تک چک کنید تا مو، حشره یا شئ خارجی در ظروف نباشد، سپس اقدام به کشیدن غذا کنید.
  اگر از ظروف یا وسایلی استفاده می­کنید که مدت هاست استفاده نشده، حتما قبل از استفاده به طور کامل آن ها را بشوئید.
  همیشه مرحله کشیدن غذاها را روی میز یا پیشخوان آشپزخانه انجام دهید و به هیچ عنوان روی فرش غذا نکشید؛ چون ممکن است موها و پرزهای چسبیده به فرش وارد غذا شود.
  در شستشوی ظروفی که در سفارشات استفاده می کنید؛ دقت داشته باشید تا بوی مواد شوینده به طور کامل برطرف شود چون باعث بوگرفتن غذا می­شود.
  حتما دمکنی و پارچه هایی که در طبخ غذا استفاده می کنید را چک کنید تا بوی مواد شوینده که به غذا منتقل شود نداشته باشند.
  در شستشوی ظروفی که برای تهیه غذا استفاده می­کنید (به ویژه آبکش)، دقت داشته باشید که باقیمانده اسکاج یا سیم ظرفشویی در ظرف باقی نماند و بعدا وارد غذا شود.
  در شستشو و ضدعفونی کردن سبزیجات نهایت دقت را داشته باشید تا حشره و شئ خارجی نداشته باشند. به خصوص در مورد کلم بروکلی و کاهو بسیار دقت کنید.
  در هنگام خرید ماهی (به خصوص در فصل تابستان) با دقت چشم، آبشش و پوست ماهی را چک کنید تا مطمئن شوید ماهی تازه است و بوی نامطبوعی ندارد.
  حتما برنج و حبوبات (به خصوص عدس) را با دقت پاک کنید و بررسی کنید تا فضله، سنگ و ... نداشته باشد.
  حتما به تاریخ انقضای محصولاتی که به عنوان کنار غذا ارسال می شوند؛ مثل ماست، دوغ و سس تک نفره و .. توجه کنید و مطمئن شوید حداقل 4-5 روز تاریخ انقضا داشته باشند.
با تشکر
تیم کنترل کیفیت مامان‌پز

نمونه عکس خطاهای اتفاق افتاده

استفاده از ظرف اشتباه و ریختن غذا
استفاده از ظرف اشتباه و ریختن غذا
استفاده از ظرف اشتباه و ریختن غذا
استفاده از ظرف اشتباه و ریختن غذا
استفاده از دیس برای خورش و ارسال با پیک و ریختن غذا
حجم کم غذای ارسال شده
ته دیگ سوخته که نباید ارسال میشده
سیب زمینی سوخته
مقدار بسیار کم گوشت و لوبیا
تفاوت عکس ارسال شده با عکس روی سایت
محکم نکردن درب ظروف و ریختن غذا
حجم کم غذای ارسال شده
حجم کم غذای ارسال شده
استفاده از کارتن متفرقه و نامناسب
ظاهر نامناسب و وارفتن مرغ داخل غذا